saheleaftab saheleaftab .

saheleaftab

مراحل گام به گام ثبت برند (بخش دوم)

مراحل گام به گام ثبت برند (بخش دوم)

در مطلب قبلي به 2 گام نخست ثبت برند اشاره شد و در ادامه اين مطلب دو گام ديگر از مراحل ثبت علامت تجاري شرح داده مي شود.

گام سوم

در اين گام نياز است از طريق سامانه مركز مالكيت معنوي براي ثبت اظهارنامه تجاري اقدام نماييد و پس از آن اظهارنامه مربوطه را تكميل نماييد و در پايان مدارك مورد نياز را بارگذاري نماييد. مدارك مذكور عبارتند از كپي شناسنامه و كارت ملي متقاضي يا متقاضيان، مجوز فعاليت، كارت بازرگاني (در صورتي كه قصد ثبت برند لاتين را داريد) و همچنين نمونه علامت برند خود با اندازه ۶ × ۶ سانتيمتر كه ميبايست همگي را در سامانه فوق بارگذاري نماييد.

پس از انجام مراحل قبل و همچنين پرداخت هزينه هاي مربوط به اين فرآيند لازم است برگه نهايي كه در سامانه براي شما نمايش داده شده است را پرينت نموده و پس از مراجعه به يكي از دفاتر ثبت اسناد رسمي، اطلاعات وارد شده در فرم را به تاييد رسانيد و از دفترخانه مورد اشاره گواهي امضا و فرم تاييد اطلاعات كاربري اخذ نماييد. در نهايت ميبايست با وارد كردن اطلاعات فرم در سامانه، يوزر و پسورد دريافت نماييد كه از اين به بعد در پيگيري هاي بعدي از طريق همين نام كاربري و كلمه عبور قادر به پيگيري مسايل خواهيد بود.

گام چهارم

در صورتي كه اظهارنامه ثبت علامت تجاري ارسالي شما مورد بررسي قرار گرفت و فاقد هر گونه ايراد اعلام گرديد  و نهايتا مورد تاييد قرار گرفت براي شما پيامكي ارسال خواهد شد با اين مضمون كه ثبت علامت تجاري مورد تقاضاي شما از سوي اداره علائم تجاري بلامانع تشخيص داده شده است. لذا توجه داشته باشيد در زمان ورود اطلاعات خود شماره همراه معتبر و در دسترس خود را اعلام نماييد تا در مواقع لازم ملزم به مراجعه حضوري و تغيير اطلاعات نادرست نشويد. در اينجا مراحل ثبت برند تقريبا روو به پايان است و تنها چند گام كوچك تا ثبت برند شما باقي مانده است. در اين مرحله ضروري است تا به صورت حضوري به اداره مالكيت معنوي رفته تا نسبت به تشكيل فيزيكي پرونده خود اقدام نماييد.

لازم است مجدد تاكيد نمايم با توجه به تخصصي بودن موضوع و اهميت بسيار بالاي ثبت دقيق و درست يكبرند پيشنهاد مي شود اين كار حتما از طريق وكلاي خبره و تخصصي ثبت شركت و ثبت برند صورت پذيرد.

ادامه اين مطلب در بخش بعدي ارايه خواهد شد.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۸:۵۹:۲۲ توسط:saheleaftab موضوع: نظرات (0)

مراحل گام به گام ثبت برند (بخش اول)

مراحل گام به گام ثبت برند (بخش اول)

در اين مطلب سعي شده است در سه بخش تمامي اقدامات لازم در راستاي ثبت يك برند تجاري به اختصار توضيح داده شوند لذا خواهشمند است پس از مطالعه مطلب پيش رو در صورت بروز هر گونه سوال در خصوص ثبت علامت تجاري با مشاوران متخصص موسسه ويونا به صورت رايگان تماس حاصل نماييد.

گام  اول ثبت برند

مرحله نخست ثبت برند انتخاب نام تجاري و نماد است. بايد توجه داشته باشيد كه اين نام نميتواند مشابه ديگري داشته باشد فلذا براي جلوگيري از تشابهات احتمالي لازم است ار نام هاي چند سيلابي مختلط استفاده نماييد و همچنين دقت داشته باشيد نام و نماد انتخابي بايد داراي ويژگيهايي باشد كه برخي از آنها عبارت اند از:

-         باعث گمراه شدن مخاطبان نشود

-         ميبايست ابتكاري بوده و وجه تمايز داشته باشد. براي بررسي دقيق و تخصصي وجه تمايز ميتوانيد از كارشناسان خبره موسسه حقوقي ويونا كمك بگيريد

گام  دوم ثبت علامت تجاري

گام دوم در ادامه مراحل ثبت نام تجاري، مهيا كردن مدارك و مستندات لازم براي ثبت برند است كه در ادامه همين بخش ليست مدارك مورد نياز ليست شده است:

-         مدارك هويتي اشخاص حقيقي (كپي شناسنامه، كپي كارت ملي)

-         مدارك هويتي اشخاص حقوقي (آخرين روزنامه رسمي، شناسنامه صاحبان امضا)

-         مدارك مربوط به نماينده يا وكيل كه داراي حق امضا باشد (در صورتي كه براي انجام امور از وكيل استفاده مي نماييد)

-         مدارك مبني بر داشتن كارت بازرگاني معتبر در صورتي كه در نام انتخابي برند كلمات لاتين وجود داشته باشد و يا ريشه عربي داشته باشد.

-         ارسال كپي مجوز فعاليت (شامل جواز كسب، پروانه بهره برداري و ... و همچنين كپي جواز تاسيس بهره برداري،پروانه ساخت و يا هر گونه مجوز فعاليت براي اشخاص حقوقي)

-         آپلود نمونه علامت انتخابي (ميبايست يك نمونه از علامت انتخابي را آپلود كرده و همزمان نسبت به تكميل فرم هاي اظهارنامه اقدام نموده و چند نمونه گرافيكي از علامت را همراه با ديگر مدارك بارگذاري نماييد)

-         چنانچه قصد داريد از حق تقدم استفاده نماييد بايد مدارك مربوطه را همزمان با تكميل اظهارنامه، تسليم نماييد.

ادامه مطلب در بخش دوم قابل مطالعه است.

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۰۰:۰۸ توسط:saheleaftab موضوع: نظرات (0)

مراحل ثبت شركت

مراحل ثبت شركت

امروزه به علت پيشرفت تكنولوژي و گسترش زيرساخت هاي ارتباطي و همچنين افتتاح شركت هايي كه به صورت تخصصي و اختصاصي در زمينه ثبت شركت و ثبت برند فعاليت ميكنند كار متقاضيان براي ثبت شركت و تاسيس موسسه بسيار ساده تر كرده است. در همين راستا موسسه حقوقي ويونا با سالها سابقه درخشان در تمامي مراحل ثبتي كنار شما خواهد بود.

براي اينكه فعاليت يك واحد خدماتي تجاري قانوني شود، در هر زمينه اي كه فعاليت ميكند شامل خدماتي، توليدي، توزيعي، حقوقي، آموزشي و غيره مي بايست نسبت به ثبت شدن آن فعاليت در اداره ثبت اسناد و املاك كشور اقدام شود تا از سوء استفاده هاي احتمالي در آينده توسط افراد سودجو جلوگيري شود.

براي ثبت شركت لازم است اطلاعاتي در اين خصوص داشته و سپس با طي مراحل قانوني مطابق با قوانين مدون در قانون تجارت اقدام نمود. در سالهاي نه چندان دور و قبل از پيشرفت اينگونه تكنولوژي سايبري، زماني كه اينترنت تا اين حد در دسترس نبود و همچنين عدم وجود شركت هاي حقوقي معتبر، مراحل ثبت شركت به صورت انفرادي و توسط متقاضي انجام مي شد و فرد بايد به تنهايي پيچيدگي هاي اداري در روند درخواست را طي ميكرد و از اين رو دچار اشتباهات متداول در اين مسير مي شد چرا كه تجربه و دانش كافي در اين زمينه نداشتند و مجبور به پرداخت چندباره هزينه هاي ثبت شركت مي شدند.

مراحل ثبت شركت به صورت كلي به شرح ذيل است :

-         در همان ابتدا ميبايست شركا و سهامداران شركت را تعيين كرده باشيد ( براي ثبت شركت بامسئوليت محدود حداقل دو نفر و براي ثبت شركت سهامي خاص حداقل سه سهامدار و 2 بازرس مورد نياز است.)

-         ثبت نام در سامانه سازمان ثبت شركت ها

-         تعيين موضوع فعاليت شركت و همچنين تعيين مدت زمان فعاليت شركت براي ثبت شركت سهامي خاص

-         تعيين سرمايه اوليه

-         وارد كردن نام شركا، سمت هر يك از آنها، تكميل كردن متن صورتجلسه پيش فرض

-         تكميل اساسنامه، شركتنامه، اظهارنامه و تقاضانامه

-         تكميل و ارائه مدارك درخواستي

-         صدور آگهي

طبق تجربه تعداد زيادي از افرادي كه شخصا اقدام به طي مراحل ثبت شركت نموده اند پيشنهاد ميشود حتما اين كار به يك شركت معتبر سپرده شود تا با استفاده از وكلاي مجرب نسبت به انجام كارهاي قانوني براي ثبت شركت اقدام نمايند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۶:۴۴:۲۹ توسط:saheleaftab موضوع: نظرات (0)

مدارك لازم براي ثبت برند

مدارك لازم براي ثبت برند

قبل از هرچيز مختصري در خصوص ثبت برند توضيح داده و سپس مدارك مورد نياز براي ثبت برند ليست خواهند شد.علامت تجاري يا برند، نام يا نمادي است كه باعث تمايز كالا، محصول و يا خدمات شما از ساير رقبا شده و هدف اصلي آن فروش كالا يا خدمت به اقشار جامعه ميباشد. به بيان ديگر برند داراي ماهيتي اجتماعي است و برترين برندها آنهايي هستند مه همه انسان ها به نحوي احساس مالكيت دارند نسبت به آن برند و طرفدار آن هستند و بدان اعتماد دارند.

مدارك لازم جهت تقاضاي ثبت برند عبارتند از:

۱- تكميل اظهارنامه علامت تجاري

۲- مدارك هويتي مرتبط با درخواست كننده

الف اشخاص حقيقي:

o       كپي شناسنامه

o       كپي كارت ملي

o       كپي كارت بازرگاني (فقط درصورتي‌كه در علامت تجاري از حروف لاتين استفاده‌شده باشد)

o       كپي مجوز فعاليت (جواز تأسيس، پروانه بهره‌برداري، پروانه ساخت، جواز كسب يا كارت بازرگاني و يا هرگونه گواهي فعاليت صادره از نهادهاي نظارتي و حاكميتي دولتي مبني بر فعاليت در اين حوزه)

ب اشخاص حقوقي:

o       كپي روزنامه تأسيس و آخرين تغييرات شركت (از آخرين تغييرات شركت نبايد بيش از دو سال گذشته باشد)

o       كپي مجوز فعاليت (جواز تأسيس، پروانه بهره‌برداري، پروانه ساخت، جواز كسب يا كارت بازرگاني و يا هرگونه گواهي فعاليت صادره از نهادهاي نظارتي و حاكميتي دولتي مبني بر فعاليت در اين حوزه)

o       كپي كارت بازرگاني (فقط درصورتي‌كه در علامت تجاري از حروف لاتين استفاده‌شده باشد)

o       مدارك نماينده قانوني: درصورتي‌كه تقاضا توسط نماينده قانوني (وكيل، دارنده يا دارندگان حق امضا براي اشخاص حقوقي و …) به عمل آيد مدارك آن پيوست شود.

o       1۰ نمونه گرافيكي يا كپي يا تصوير از علامت درخواستي حداكثر در ابعاد ۱۰×۱۰ سانتي‌متر

o       درصورت‌ سه‌بعدي بودن علامت تجاري مورد نظر، ارائه علامت به‌صورت نمونه گرافيكي يا تصوير دوبعدي به‌نحوي‌كه از شش زاويه متفاوت تهيه و درمجموع يك نمونه واحد را تشكيل دهند.

o        ارائه مدارك مرتبط با فعاليت به‌عنوان‌مثال جواز اعلاميه تأسيس از صنايع يا پروانه بهره‌برداري صنايع يا پروانه ساخت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكي يا پروانه كسب و …

o       استفاده از حق تقدم: درصورتي‌كه متقاضي يا متقاضيان ثبت بخواهند به استناد تقاضاي ثبت يا ثبت خارج از كشور از مزاياي حق تقدم (حداكثر ۶ ماه) استفاده نمايند مي‌بايست مدارك مربوط به‌حق تقدم را هم‌زمان با تسليم اظهارنامه يا حداكثر ظرف ۱۵ روز از آن تاريخ تسليم كنند.

o       تاييد نسخه‌اي از ضوابط و شرايط استفاده اعلامت جمعي توسط مقام صلاحيت‌دار

o        رسيد مربوط به پرداخت هزينه‌هاي قانوني

در صورت داشتن هر گونه سوال در خصوص ثبت برند و يا ثبت علامت تجاري مي توانيد از مشاوره رايگان كارشناسان خبره موسسه ثبتي ويونا استفاده نماييد و يا به سايت شركت مراجعه فرماييد.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۱۳:۱۵ توسط:saheleaftab موضوع: نظرات (0)

برند يا علامت تجاري چيست و چرا بسيار با اهميت است؟

برند يا علامت تجاري چيست و چرا بسيار با اهميت است؟

براي تبليغ و معرفي محصول و يا خدمات يك شركت ميبايست يك طرح و نماد متمايز و خاص تعريف كرد كه از اين طريق نسبت به ايجاد هويت بيزينس و فعاليت يك شركت اقدام نموده و موجوديت شركت در بين رقبا شكل خواهد گرفت.

دنياي امروز ما مملو است از تبليغات كه خواسته يا ناخواسته زندگي ما را احاطه كرده اند و شركت هاي بزرگ از اين روش براي معرفي محصول و خدمات خود استفاده ميكنند. استدها، بيلبوردها، تزيينات سيستم هاي حمل و نقل شهري، كاتالوگ ها، پوستر ها و هر بسته تبليغاتي راهي است تا شركت ها به كمك نماد يا علامت تجاري اختصاصي خود با رقبايشان به رقابت بپردازند و از اين طريق ادامه حيات اقتصادي داشته باشند.

انتخاب يك نام مناسب و ثبت برند راز موفقيت در بازار است و يكي از اصلي ترين راه هاي تحت تاثير قرار دادن مشتريان است. براي درك هرچه بهتر اهميت برند با ذكر يك مثال توضيح ميدهيم

معمولا افراد تعداد بسيار زيادي انتخاب دارند براي خريد يك محصول يا خدمت اما زمان و تحمل خيلي كمي دارند براي انتخاب آن و يكي از اصلي ترين نكات در انتخاب هرچه سريعتر يك محصول معيار اعتماد است.

لذا اعتماد سازي در بين مخاطبين يكي از اهميت هاي علامت تجاري است و در اين راستا ميبايست نسبت به ثبت برند اقدام نمود.

مثلا طبق آمار معتبر به صورت ميانگين فروش كوكاكولا 2.5 برابرپپسي است و به نحوي در ذهن مردم رخنه كرده كه عموما افراد ادعا ميكنند كوكاكولا طعم بهتري نسبت به پپسي دارد اما زماني كه در يك آزمايش علمي از پنجاه نفر از همان افراد درخواست مي شود با چشمان بسته مزه هر دو را بچشند و كوكاكولا از پپسي تشخيص دهند در كمال نا باوري غالبا قادر به اين كار نبودند!

سوالي كه در اين موقع  پيش مي آيد آن است اگر هر دو طعم مشابهي دارند چرا اكثر مشتريان اعتقاد دارند كوكاكولا طعم بهتري دارد و در نتيجه  كوكاكولا فروش 2.5 برابري دارد؟

جواب تنها يك كلمه است. برند!


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۷:۳۸:۰۲ توسط:saheleaftab موضوع: نظرات (0)

شرايط ثبت شركت چيست؟

شرايط ثبت شركت چيست؟

مراحل ثبت شركت داراي فرآيند و شرايط خاصي است كه در قانون تجارت به طور كامل در مورد آن صحبت شده است. دقت داشته باشيد انواع مختلفي شركت وجود دارد كه هر يك داراي قوانين و ضوابط مختص خود مي باشند. طبق قوانين مستند در قانون تجارت جمهوري اسلامي ايران، متولي ثبت انواع شركت ها در كشور اداره ثبت شركت ها ميباشد كه در قالب شش نوع كلي اقدام به ثبت شركت مي نمايد. اين 6 نوع عبارت است از :

1.      شركت با مسووليت محدود

2.      شركت تضامني

3.      شركت سهامي

4.      شركت تعاوني

5.      شركت مختلط سهامي

6.      شركت مختلط غير سهامي

در ادامه سعي مي شود در خصوص شرايط ثبت انواع شركت ها توضيحاتي ارايه شود كه البته براي مطالعه دقيق تر قوانين مربوط به هر يك از شركت هاي مذكور مي توانيد به سايت ثبت شركت ويونا مراجعه فرماييد.

شرايط كلي ثبت شركت

در تعريف شركت كه در زبان انگليسي كمپاني  (Company) گفته مي شود ميتوان گفت، شركت به يك واحد حقوقي متشكل از يك يا چند عضو گفته مي شود كه در راستاي رسيدن به هدف ويا هدف هاي مشخص تشكيل شده و كه اين اهداف ميتواند تجاري ويا غير تجاري باشد. حال اگر اهداف مورد نظر تجاري بوده باشد به آن شركت تجاري اطلاق مي شود و اگر هدف ها غير تجاري و يا به عبارتي غير انتفاعي باشد اصطلاحا به آن موسسه گفته مي شود. براي ثبت شركت به دو سند نياز است. سند اول عبارت است از شركتنامه و سند دوم اساسنامه است. به طور كلي فرآيند ثبت شركت به دو مرحله تقسيم مي شود: مراحل پيش از ثبت شركت و مراحل حين ثبت شركت. انتخاب نوع شركت مورد نظر شما از ميان تمامي انواع شركت ها كه در بالا مورد اشاره قرار گرفت در واقع جزو مراحل پيش از ثبت شركت ميباشد كه انتخاب نوع شركت بسيار تاثير گذار است در مواردي كه در ادامه اشاره مي شود:

 

 مسئوليت قانوني هر يك از شركا

هزينه هاي قانوني ثبت شركت

هزينه هاي اجرايي و عملياتي براي ثبت شركت

درصد (%) ماليات تعلق گرفته قابل پرداخت و بسياري موارد ديگر

حال براي انتخاب نوع شركت بايد به عوامل بسيار زيادي دقت كرد كه برخي از آن ها عبارت است از:

 اهداف تاسيس شركت

چشم اندازهاي پيش رو

نياز بازار يا جامعه هدف

حدود مسئوليت هر يك از شركا

تعداد شركا


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۵:۵۰:۴۸ توسط:saheleaftab موضوع: نظرات (0)

7 مرحله اساسي براي ثبت شركت

7 مرحله اساسي براي ثبت شركت

ثبت شركت يكي از اساسي ترين قدم هايي است كه هر فرد مي تواند در زندگي خود بردارد و شروع به فعاليتي با اهداف بزرگ تر و حرفه اي تر و ديدگاهي بسيار كلان تر بكند. آنچه كه مسلم است ثبت شركت اين هم با قوانين و مقررات خاص داخل ايران نيازمند داشتن شريك تجاري ااست و شركت بدون داشتن حداقل يك شريك و يا چند شريك با توجه به ساختار و يا قالب شركت امكان پذير نيست.

به صورت كلي براي ثبت شركت نياز است كه اقداماتي انجام شود. هر چند وجود انواع مختلف شركت و قوانين خاص ثبت هر يك از شركت ها داشتن دانش حقوقي را لازمه ثبت شركت مي كند اما اين كار امروزه با دانش و تخصص شركت ها و موسسات حقوقي به راحتي امكان پذير شده است.

در ادامه در هفت گام ساده و عملياتي شرايط ثبت شركت را با شما دنبال خواهيم كرد. به ياد داشته باشيد كه ثبت شركت هر چند در اين مراحل شدني است اما بهتر است از افراد داراي شناخت حقوقي براي ثبت شركت حتما كمك بگيريد.

هفت مرحله تا ثبت شركت

1-    قرارداد خود را امضا كنيد:  همانطور كه توضيح داده شد براي ثبت شركت لازم است كه شركا با  هم توافقنامه يا قراردادي امضا كنند. براي اين كار بايد همه شركا حتما قرارداد را امضا و با مفاد آن كه معمولا نوع و شرايط شراكت در آن ذكر شده است توافق كنند.

2-    تكميل مدارك شركت: مدارك شركت مانند اساسنامه، شركتنامه و يا اظهارنامه و به دنبال آن تنظيم صورتجلسه مجمع عمومي موسسين، صورتجلسه هيئت مديره اوليه و تكميل مداركي مانند شناسنامه و كارت ملي شركا، مجوز احتمالي و يا وكالت نامه وكيل و غيره مي باشد. براي اطلاع از مدارك مورد نياز براي ثبت شركت ابتدا قالب شركت را انتخاب و بعدا مدارك مورد نياز را متناسب با آن قالب شركت آماده كنيد.

3-    انتخاب نام براي شركت: يكي از حساس ترين قسمت هاي ثبت شركت است كه بعدا حتي براي ثبت برند و برند سازي و يا دريافت كارت بازرگاني نيز مي تواند در شهرت و اعتبار شركت دخيل باشد. فرم تعيين نام براي شركت به اين صورت است كه به شما فرصت داده مي شود تا  نام را به ترتيب اولويت براي شركت خود در نظر بگيريد و انتخاب كنيد. از بين اين نام ها كه بايد شرايط خاص داشته باشد و مطابق با قوانين تعيين نام انتخاب شده باشد، يك نام توسط اداره ثبت شركت ها براي شما در نظر گرفته مي شود. قوانين تعيين نام را مي توانيد با مراجعه به سايت ويونا و قسمت قوانين مطالعه فرماييد.

4-    امضا و تاييد اوراق شركت: اساسنامه، شركتنامه و اظهار نامه و همچنين صورتجلسات هيئت مديره و صورتجلسه مجمع عمومي موسسين بايد حتما به امضا همه شركا رسيده باشد. اين امضا با نام تاييد اوراق مشخص مي شود و با امضا اين اوراق شركت وارد روال قانوني براي ارائه تقاضا براي ثبت شركت مي شود.

5-    تنظيم تقاضا براي ثبت شركت و تشكيل پرونده: در اين مرحله بايد شركا يك درخواست براي ثبت شركت آماده كنند و به همراه ساير مدارك براي تشكيل پرونده در اداره ثبت شركت ها ارسال كنند. در واقع مدارك به همراه تقاضا بايد تكميل شوند و هيچ نقصي در آنها نباشد تا پرونده ثبت شركت تشكيل شود.

6-    كارشناسي ثبت شركت: بعد از تكميل پرونده، كارشناسان خبره اداره ثبت شركت ها اقدام به كارشناسي و اظهار نظر در خصوص درخواست براي ثبت شركت خواهند كرد. در صورت وجود نقص پرونده رد مي شود و موضوع نقص به متقاضيان توضيح داده مي شود. در صورت تاييد بايد هزينه ها را براي ثبت شركت و آگهي شدن موضوع ثبت پرداخت كنيد.

7-    ثبت شركت، انتشار آگهي و تحويل اسناد ثبت شركت: در مرحله هفتم بعد از تكميل پرونده و پرداخت هزينه ها، موضوع ثبت شركت در روزنامه كثير الانتشار و روزنامه رسمي بايد آگهي شود و نهايتا مدارك شركت  مانند تقاضانامه، اساسنامه، شركتنامه و صورتجلسات به متقاضيان تحويل داده مي شود و شركت ثبت مي شود.

همانطور كه توضيح داده شد اين هفت قدم براي ثبت شركت الزامي است و اين مراحل اساسي ثبت شركت است . پيشنهاد مي شود براي ثبت شركت حتما از يك مشاور و يا موسسه حقوقي معتبر مانند هلدينگ ويونا مشاوره دريافت كنيد.




 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۴ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۱۹:۵۷ توسط:saheleaftab موضوع: نظرات (0)

قانون اقامت طلايي يونان چيست؟

قانون اقامت طلايي يونان چيست؟

سال ها است كه يونان يك روش جذاب براي اعطا اقامت به متقاضيان اقامت در يونان و اقامت در اروپا پيشنهاد داده است و در چند سال اخير نيز همچنان اين روش به عنوان يكي از ساده ترين روش ها براي اقامت يونان مورد استفاده قرار مي گيرد. قانون اقامت طلايي يونان در سال 2021 نيز با قوت ادامه يافته است و برآوردها از هجوم بيشتر سرمايه گذاران براي دريافت اين اقامت حكايت دارد.

آتن، تسالونيكي، كرت و بسياري از مناطق ديگر يونان از جذاب ترين مكان ها براي خريد ملك در يونان براي بهره مندي از امتياز اقامت طلايي يا گلدن ويزا يونان در سال هاي اخير بوده است.

اقامت طلايي يونان نوعي اعطا اقامت يونان با روش سرمايه گذاري است. در اين روش افرادي علاقمند به اقامت در يونان و يا اقامت در اتحاديه اروپا با كمترين ميزان هزينه نسبت به ديگر كشورهاي اروپايي در يكي از بهترين كشورهاي اروپا يعني يونان اقدام به خريد ملك مي كنند و امتياز اقامت در اين كشور را نيز به خود اختصاص مي دهند.

طبق قوانين يونان افرادي كه حداقل 250 هزار يورو در يونان در حوزه املاك و مستغلات سرمايه گذاري كنند مي توانند از اين اقامت طلايي يونان استفاده كنند. در واقع اقامت طلايي يونان همان اقامت يونان از طريق خريد ملك است. در نظر داشته باشيد كه با اين ميزان هزينه براي خريد ملك در هيچ كشور ديگري در اتحاديه اروپا نمي توانيد اقامت دريافت كنيد و يا اگر چنين قانوني وجود داشته باشد شرايط زندگي در آن كشور با كيفيت و رفاه يونان همخواني ندارد. قانون اقامت طلايي يونان از سال 2013 پايه گذاري شده است تا با جذب سرمايه هاي خارجي اين كشور بتواند ضمن جبران خسارت هاي بحران مالي كه بر اين كشور وارد شد، همپا با ديگر كشورهاي توسعه يافته اروپا، بر بهبود شرايط اقتصادي و رفاه اجتماعي خود بيفزايد و رشد و توسعه روز افزون در يونان ايجاد كند. بنابراين اين سرمايه گذاري يك بازي برد برد است.

مطابق با قانون گلدن ويزا يونان، افراد با خريد ملك به ارزش 250.000 يورو در همان ابتدا يك اقامت دو ساله براي خود و خانواده درجه يك خود مي توانند دريافت كنند. همسر، فرزندان زير 18 سال و بعضا زير 21 سال و در صورت داشتن تمكن مالي پدر و مادر از امتياز اقامت يونان به همراه سرمايه گذار مي توانند استفاده كنند. با نگه داشت سرمايه در يونان در بازار املاك اين اقامت مرتبا براي دو سال بعد خود تمديد شدني است و بعد از 5 سال فرد مي تواند براي اقامت دائم يونان اقدام كند.

اقامت دائم يونان نيز بعد از 7 سال مي تواند به شهروندي يونان تبديل شود كه بايد شرايط لازم را فرد فراهم كرده باشد. مثلا با استفاده از قانون اقامت طلايي يونان فرد نيازي نيست الزاما در يونان اقامت داشته باشد تا امتياز اقامت يونان را دريافت كند اما در صورتي كه نياز به دريافت اقامت دائم و شهروندي دارد بايد حداقل در سال 180 روز در سال در يونان اقامت داشته باشد.

با اخذ اقامت دائم يونان فرد مي تواند در سراسر منطقه شينگن بدون نياز به محدوديت هاي جاري، سفر كند، فرزندان او مي توانند به صورت رايگان در يونان تحصيل كنند، از خدمات درماني و بهداشتي رايگان بهره مند مي شود، مي تواند در يونان سرمايه گذاري كند و يا مشغول به كار شود و حساب بانكي بين المللي باز كند و ده ها مزيت ديگر. امتياز اقامت طلايي يونان فعلا پا بر جا است اما اين امتياز هر آن ممكن است با تغيير قوانين اين كشور تغيير كند. بنابراين توصيه مي شود اگر به دنبال اقامت در اورپا هستيد روي گزينه يونان توجه ويژه داشته باشيد.

 

 


برچسب: قانون اقامت طلايي يونان چيست؟،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ دى ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۵۶:۴۹ توسط:saheleaftab موضوع: نظرات (0)

چطور اقامت يونان را بگيرم؟

چطور اقامت يونان را بگيرم؟

قطعا اگر به دنبال اخذ اقامت يونان هستيد به خوبي از مزاياي اقامت يونان آگاه هستيد و خوب مي دانيد كه چرا در سال هاي اخير بسياري از افرادي كه دنبال اقامت در اروپا و بخصوص يكي از برترين كشور هاي اتحاديه اروپا هستند، يونان را انتخاب مي كنند.

اما براي اقامت در يونان چه راه هايي وجود دارد؟ براي پاسخ به اين سوال بايد گفت اين كاملا به شرايط شما بستگي دارد. خوشبختانه كشور يونان اذز جمله كشورهايي است كه راه هاي زيادي را براي اعطا اقامت به علاقمندان اقامت در يونان در نظر گرفته است. اگر خون يوناني در رگ هاي شما چه از طرف پدر و چه از طرف مادر وجود داشته باشد به راحتي مي توانيد براي اقامت يونان اقدام كنيد. اما افراد كمي هستند كه تا اين ميزان خوش شانس باشند.

اگر قصد ادامه تحصيل داشته باشيد مي توانيد با پذيرش در يكي از دانشگاه هاي دولتي و يا خصوصي يونان و تحصيل در يونان، اقامت تحصيلي يونان را دريافت كنيد و بعد از 5 سال اقامت در يونان از طريق تحصيل براي اقامت دائم يونان درخواست بدهيد. اگر به دنبال كار در يونان هستيد كمي كار شما دشوار مي شود زيرا شرايط كار در يونان خيلي هم مطلوب نيست اما اگر تخصص و مهارتي داشته باشيد با تكيه بر اين تخصص و مهارت مي توانيد اقامت كاري را در يونان براي خود با سهولت امكان پذير كنيد.

اما يكي از بهترين راه ها براي اقامت يونان اقامت تمكن مالي يونان يا خود حمايتي است. در اين روش فرد متقاضي نه تنها براي خود بلكه براي خانواده اش هم مي تواند اقامت دائم يونان را در كمترين زمان دريافت كند. شرط اقامت خود حمايتي يونان در اين است كه بتوانيد اثبات كنيد كه حداقل ميزان درآمد لازم را براي تامين هزينه هاي زندگي خود در يونان كه ماهيانه 1200 يورو براي سرپرست خانواده است را خواهيد داشت و براي اثبات اين موضوع بايد حساب پس انداز شما نيز گواه اين توانايي شما باشد.

در اين بين روش سرمايه گذاري بهترين روش اخذ اقامت يونان است. در روش سرمايه گذاري با استفاده از راه هاي مختلف مي توانيد در يونان سرمايه گذاري كنيد اما اگر حداقل ميزان سرمايه گذاري تعريف شده در قوانين يونان را محقق كنيد با استفاده از قانون اقامت طلايي يونان مي توانيد اقامت دائم يونان را در كمتر از 2 ماه دريافت كنيد. اقامت طلايي يونان يا گلدن ويزا يونان با خريد ملك در يونان بسيار ساده تر و به صرفه تر است. در اين روش بايد تنها با هزينه 250 هزار يورو ملك يا املاكي را در يونان خريداري كنيد و اقامت طلايي يونان را دريافت كنيد. در هيچ منطقه اي ديگري از اروپا با اين ميزان خريد ملك نمي توانيد به راين راحتي اقامت دريافت كنيد.

با خريد ملك در يونان و با استفاده از قانون اقامت طلايي يونان ابتدا يك اقامت دو ساله دريافت مي كنيد و هر دو سال اين اقامت را تمديد و نهايتا بعد از 5 سال اقامت خود را به اقامت دائم تبديل مي كنيد و حتي بعد از 7 سال مي توانيد شهروندي يونان را به دست بياوريد. اقامت طلايي يونان شامل حال فرزندان زير 18 يا 21 سال به شرط محصل بودن، همسر و پدر و مادر نيز مي شود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ دى ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۵۵:۴۹ توسط:saheleaftab موضوع: نظرات (0)

تحصيل و اقامت در اسپانيا

تحصيل و اقامت در اسپانيا

پيشرفت تحصيلي در نوجواني و جواني منجر به رشد و هدايت بزرگسالي به سمت موفقيت خواهد شد. تعداد سال هايي كه جوانان در سيستم آموزشي مي گذرانند تحت تاثير خصوصيات شخصيتي و زمينه اجتماعي است. اما براي مهاجراني كه از كودكي به كشوري مي آيند، مليت و جغرافياي مبدا نيز بر سازگاري آنها با سيستم آموزشي آن كشور، موثر خواهد بود. كشورهاي مهاجر پذير، براي ادغام دانشجويان با سيستم هاي آموزشي خود تلاش زيادي مي كنند و تا حد امكان فرصت هاي برابر براي همه فراهم مي آورند.

افراد زيادي براي تحصيل در اسپانيا جذب مي شوند، تعداد دانشجويان خارجي در بعضي موسسات آموزشي به 20 درصد مي رسد. مدارك تحصيلي اسپانيايي در سراسر جهان معتبر است و هزينه نسبتا كم براي شهريه و اقامت در كشور اسپانيا باعث شده تحصيلات براي دانشجويان به صرفه تر و پرطرفدارتر از ساير كشورهاي اروپايي باشد.

از مزيت هاي تحصيل در اسپانيا دو زبانه بودن دانشگاه هاست. دانشگاه ها داراي برنامه ها و دوره هاي انگليسي و اسپانيايي هستند كه دانش آموختگان مهارت بالايي در هر دو زبان خارجي بدست خواهند آورد. زبان اسپانيايي سومين زبان رايج گفتاري در جهان است و يكي از شش زبان رسمي سازمان ملل بوده كه جايگاه مهمي در ارتباطات بين المللي دارد.

تعداد برنامه هاي آموزشي به زبان انگليسي در اسپانيا در حال رشد است و برخي رشته هاي ليسانس فقط به زبان انگليسي تدريس مي شود، مانند بازاريابي، گردشگري، اقتصاد، ارتباطات و روزنامه نگاري. براي برنامه هاي آموزشي كارشناسي ارشد، زبان انگليسي بيشتر از اسپانيايي وجود دارد. اسپانيا در تلاش است كه روي بازار جهاني متمركز شود و دانشجويان خارجي را جذب كند. اين امر به ويژه براي مدارس بازرگاني خصوصي و برنامه هاي آموزشي MBA صدق مي كند. همچنين در دانشگاه هاي اسپانيا برنامه هاي دو زبانه بسيار زيادي وجود دارد كه برخي از دوره ها به زبان اسپانيايي و برخي ديگر به زبان انگليسي تدريس مي شود. حداقل نمره زبان انگليسي براي اكثر دانشگاه ها آيلتس 6 يا تافل 80 است.

هنگام پذيرش دانشجويان دراسپانيا لازم است كه مدارك آموزشي كه فرد در كشور مبدا دريافت كرده را اعتبارسنجي و معادل سازي كند.

مدارك مورد نياز براي داشجويان:

-ارسال فرم درخواست تحصيل – فرم انلاين موجود در وب سايت وزارت آموزش و پرورش اسپانيا و معادلسازي و اعتبار سنجي مدرك يا گواهينامه هاي فرد متقاضي؛

-كپي مدارك شناسايي همراه با اطلاعات تابعيت و شهروندي فرد؛

-كپي مدرك تحصيلي معادل ديپلم و گواهينامه هاي معتبر فرد؛

-كپي نسخه رونوشت يا ضميمه مدارك تحصيلي فرد كه طول دوره تحصيل و رشته هاي مورد مطالعه و ترتيب و تعداد ساعت هاي آموزشي فرد مشخص شده باشد.

-رسيد پرداخت هزينه اداري

* مهم است بدانيد كه همه اين كپي هاي مدارك بايد برابر با اصل آن تصديق و گواهي شود و همراه با نسخه هاي ترجمه رسمي به زبان اسپانيايي ارسال گردد.

براي مقطع كارشناسي افراد مي توانند از دانشگاه هاي خصوصي يا دولتي اسپانيا بهره مند شوند كه در صورت آشنايي با زبان اسپانيايي، دانشگاه هاي دولتي به صورت رايگان برنامه هاي آموزشي مقطع كارشناسي را به دانشجويان ارائه خواهد داد. در مقطع كارشناسي ارشد نيز در هر دو زبان با ارائه مدرك زبان معتبر دانشجو پذيرفته مي شود. در مقطع دكتري با نظر استاد راهنما و داشتن معدل بالاي 17 و مقالات معتبر ISI افراد معمولا به صورت پژوهش محور در دانشگاه ها پذيرفته مي شوند كه در ازاي فعاليت هاي پژوهشي شان حقوق دريافت مي كنند.

دانشجويان ضمن تحصيل با اجازه دانشگاه مي توانند به صورت پاره وقت كار كنند اما اين كار نبايد خللي در پيشرفت تحصيلي فرد ايجاد كند.

دانشجويان با بالابردن مهارت و تخصص خود، بعد از فارغ التحصيلي و دستيابي به فرصت هاي شغلي مي توانند ويزاي خود را به ويزاي كار تغيير دهند. درواقع با يافتن شغل و پرداخت ماليات به دولت، سال هاي اقامت فرد آغاز مي شود و بعد از گذشت 5 سال مي تواند اقامت دائم اسپانيا دريافت كند.

از معتبرترين دانشگاه هاي اسپانيا مي توان به پومپئو فبارا، بارسلونا، ناوارا، مادريد و والنسيا اشاره كرد. بيش از 25 دانشگاه در اسپانيا در رتبه بندي جهاني QS، جزء بهترين دانشگاه ها قرار دارند كه نشان دهنده كيفيت بالاي استاندارد هاي آموزشي در اسپانياست.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ دى ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۵۳:۵۲ توسط:saheleaftab موضوع: نظرات (0)