saheleaftab saheleaftab .

saheleaftab

اقامت اسپانیا

اقامت اسپانیا

در این مطلب هر چیزی که در مورد اقامت اسپانیا باید بدانید آورده شده است.

در اسپانیا هر آنچه را که نیاز دارید پیدا خواهید کرد: غذاهای شگفت انگیز ، آب و هوای عالی در تمام طول سال ، زندگی پر شور و هیجان، فرهنگ غنی و مناظر زیبای طبیعی. از این رو افراد زیادی از کشورهای دیگر هر ساله به اسپانیا نقل مکان می کنند.

آیا شما واقعاً به ویزای اقامت اسپانیا نیاز دارید؟

اگر شهروند یک کشور اتحادیه اروپا یا منطقه اقتصادی اروپا (EEA) یا سوئیس هستید ، فقط باید شماره شناسایی خود را در اسپانیا (NIE) دریافت کنید و برای اقامت قانونی طولانی مدت در کشور اسپانیا ویزا یا اجازه اقامت لازم نیست. شهروندان اتحادیه اروپا برای زندگی در اسپانیا نیازی به ویزا ندارند .

اما ، اگر شهروند اتحادیه اروپا ، EEA یا سوئیس نباشید چه اتفاقی می افتد؟ شما برای کار و زندگی قانونی در اسپانیا  باید ویزای خود را دریافت کنید .

از این نظر ، در اسپانیا سه نوع کارت اقامت مختلف وجود دارد. و بسته به مدت اقامت باید برای دریافت آن اقدام کنید:

ویزای کوتاه مدت

ویزای کوتاه مدت و یا ویزا شنگن اجازه می دهد تا شهروندان غیر اتحادیه اروپا به مدت 90 روز در اسپانیا اقامت داشته باشند که این نوع ویزا، ویزای توریستی نیز نامیده می شود. به خاطر داشته باشید که اکثر قریب به اتفاق مجوزها را نمی توان تحت ویزای توریستی دریافت کرد. این بدان معنی است که ، به عنوان یک قاعده کلی ، شما نمی توانید با ویزای کوتاه مدت به اسپانیا بروید و پس از آن اجازه اقامت خود را دریافت کنید. شما باید از کشور مبدا خود برای دریافت ویزای اقامت اسپانیا، اقدام کنید. با این وجود ، موارد استثنایی وجود دارد.

اقامت موقت

اگر قصد دارید مدت طولانی در اسپانیا زندگی کنید ، این ویزا گزینه ای است که باید آن را درخواست کنید. اقامت موقت دارای انواع مختلفی است که به شما امکان زندگی و کار قانونی به مدت 1 یا 2 سال را در اسپانیا می دهد. پس از اتمام این دوره  و به شرطی که هنوز شرایط اولیه را داشته باشید ، می توانید اجازه اقامت موقت خود را برای یک یا دو سال دیگر تمدید کنید .

اقامت دائم

پس از 5 سال زندگی بدون وقفه در اسپانیا با مجوز یا ویزا ، دیگر لازم نیست آن را تمدید کنید و این بدان دلیل است که شما واجد شرایط دریافت اقامت دائم خواهید بود ، ویزایی که به شما اجازه می دهد برای مدت نامحدود در اسپانیا زندگی و کار کنید.

اقامت در اسپانیا برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا

اکنون جزئیات بیشتری را در مورد گزینه های مختلف اقامت اسپانیا برای شهروند ان غیر اتحادیه اروپا بررسی خواهیم کرد .

انواع مختلف ویزا و اجازه اقامت در اسپانیا وجود دارد :

ویزای تمکن مالی

وقتی شما نمی خواهید در اسپانیا کار کنید ومایل هستید بازنشستگی  خودرا در اسپانیا بگذرانید  و یا امکانات کافی دارید و نیازی به انجام هیچ فعالیت اقتصادی در اسپانیا ندارید. در این صورت ، ویزای بازنشستگی یا غیر سودآور بهترین گزینه برای شما خواهد بود. پیش نیازهای دریافت این ویزا کاملاً ساده است:

·        شما به بیمه درمانی خصوصی احتیاج دارید.

·        همچنین لازم است بودجه اقتصادی کافی داشته باشید. شرط قانونی 26.000 یورو است.

اجازه اقامت تجاری در اسپانیا

آیا می توانید یک شرکت در اسپانیا تاسیس کنید در این صورت می توانید ویزای کارآفرینی دریافت کنید. اگر پروژه ای که می خواهید در اسپانیا شروع کنید از نظر اقتصادی مورد پسند این کشور باشد ، نوآورانه و دارای سطح بالایی از فناوری باشد ، به راحتی می توانید ویزای کارآفرینی اسپانیا را دریافت کنید و اگر فقط می خواهید یک شرکت معمولی تاسیس کنید ، اجازه کار به عنوان یک فرد مستقل بهترین گزینه است.

ویزای طلایی

اکثر ویزاها دارای مراحل سخت و مدارک زیادی هستند اما دریافت این نوع ویزا بسیار راحتتر است. برای دریافت این ویزا شما فقط باید 500،000 یورو در املاک و مستغلات اسپانیا سرمایه گذاری کنید و به راحتی اقامت اسپانیا خود را دریافت کنید. مجوز سرمایه گذاری یکی از ساده ترین راه ها برای شروع زندگی در اسپانیا است.

 

 

ویزای دانشجویی

آیا می خواهید کارشناسی ارشد یا مدرک دکتری خود را در اسپانیا دریافت کنید؟ آیا قصد انجام تحقیقات علمی در اسپانیا را دارید؟ پس ویزای دانشجویی برای شما مناسب است. این اجازه اقامت به شهروندان غیر اتحادیه اروپا اجازه می دهد تا در اسپانیا تحصیل یا تحقیق کنند. همچنین می توانید با این ویزا کار کرده و دوره کارآموزی را بگذرانید. علاوه بر این ، یکی دیگر از مزایای این ویزا این است که می توانید پس از آن ویزای کار دریافت کنید و شرایط پیچیده ویزای کار را حذف کنید.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۵۶:۲۹ توسط:saheleaftab موضوع: نظرات (0)