saheleaftab saheleaftab .

saheleaftab

تحصیل و اقامت در اسپانیا

تحصیل و اقامت در اسپانیا

پیشرفت تحصیلی در نوجوانی و جوانی منجر به رشد و هدایت بزرگسالی به سمت موفقیت خواهد شد. تعداد سال هایی که جوانان در سیستم آموزشی می گذرانند تحت تاثیر خصوصیات شخصیتی و زمینه اجتماعی است. اما برای مهاجرانی که از کودکی به کشوری می آیند، ملیت و جغرافیای مبدا نیز بر سازگاری آنها با سیستم آموزشی آن کشور، موثر خواهد بود. کشورهای مهاجر پذیر، برای ادغام دانشجویان با سیستم های آموزشی خود تلاش زیادی می کنند و تا حد امکان فرصت های برابر برای همه فراهم می آورند.

افراد زیادی برای تحصیل در اسپانیا جذب می شوند، تعداد دانشجویان خارجی در بعضی موسسات آموزشی به 20 درصد می رسد. مدارک تحصیلی اسپانیایی در سراسر جهان معتبر است و هزینه نسبتا کم برای شهریه و اقامت در کشور اسپانیا باعث شده تحصیلات برای دانشجویان به صرفه تر و پرطرفدارتر از سایر کشورهای اروپایی باشد.

از مزیت های تحصیل در اسپانیا دو زبانه بودن دانشگاه هاست. دانشگاه ها دارای برنامه ها و دوره های انگلیسی و اسپانیایی هستند که دانش آموختگان مهارت بالایی در هر دو زبان خارجی بدست خواهند آورد. زبان اسپانیایی سومین زبان رایج گفتاری در جهان است و یکی از شش زبان رسمی سازمان ملل بوده که جایگاه مهمی در ارتباطات بین المللی دارد.

تعداد برنامه های آموزشی به زبان انگلیسی در اسپانیا در حال رشد است و برخی رشته های لیسانس فقط به زبان انگلیسی تدریس می شود، مانند بازاریابی، گردشگری، اقتصاد، ارتباطات و روزنامه نگاری. برای برنامه های آموزشی کارشناسی ارشد، زبان انگلیسی بیشتر از اسپانیایی وجود دارد. اسپانیا در تلاش است که روی بازار جهانی متمرکز شود و دانشجویان خارجی را جذب کند. این امر به ویژه برای مدارس بازرگانی خصوصی و برنامه های آموزشی MBA صدق می کند. همچنین در دانشگاه های اسپانیا برنامه های دو زبانه بسیار زیادی وجود دارد که برخی از دوره ها به زبان اسپانیایی و برخی دیگر به زبان انگلیسی تدریس می شود. حداقل نمره زبان انگلیسی برای اکثر دانشگاه ها آیلتس 6 یا تافل 80 است.

هنگام پذیرش دانشجویان دراسپانیا لازم است که مدارک آموزشی که فرد در کشور مبدا دریافت کرده را اعتبارسنجی و معادل سازی کند.

مدارک مورد نیاز برای داشجویان:

-ارسال فرم درخواست تحصیل – فرم انلاین موجود در وب سایت وزارت آموزش و پرورش اسپانیا و معادلسازی و اعتبار سنجی مدرک یا گواهینامه های فرد متقاضی؛

-کپی مدارک شناسایی همراه با اطلاعات تابعیت و شهروندی فرد؛

-کپی مدرک تحصیلی معادل دیپلم و گواهینامه های معتبر فرد؛

-کپی نسخه رونوشت یا ضمیمه مدارک تحصیلی فرد که طول دوره تحصیل و رشته های مورد مطالعه و ترتیب و تعداد ساعت های آموزشی فرد مشخص شده باشد.

-رسید پرداخت هزینه اداری

* مهم است بدانید که همه این کپی های مدارک باید برابر با اصل آن تصدیق و گواهی شود و همراه با نسخه های ترجمه رسمی به زبان اسپانیایی ارسال گردد.

برای مقطع کارشناسی افراد می توانند از دانشگاه های خصوصی یا دولتی اسپانیا بهره مند شوند که در صورت آشنایی با زبان اسپانیایی، دانشگاه های دولتی به صورت رایگان برنامه های آموزشی مقطع کارشناسی را به دانشجویان ارائه خواهد داد. در مقطع کارشناسی ارشد نیز در هر دو زبان با ارائه مدرک زبان معتبر دانشجو پذیرفته می شود. در مقطع دکتری با نظر استاد راهنما و داشتن معدل بالای 17 و مقالات معتبر ISI افراد معمولا به صورت پژوهش محور در دانشگاه ها پذیرفته می شوند که در ازای فعالیت های پژوهشی شان حقوق دریافت می کنند.

دانشجویان ضمن تحصیل با اجازه دانشگاه می توانند به صورت پاره وقت کار کنند اما این کار نباید خللی در پیشرفت تحصیلی فرد ایجاد کند.

دانشجویان با بالابردن مهارت و تخصص خود، بعد از فارغ التحصیلی و دستیابی به فرصت های شغلی می توانند ویزای خود را به ویزای کار تغییر دهند. درواقع با یافتن شغل و پرداخت مالیات به دولت، سال های اقامت فرد آغاز می شود و بعد از گذشت 5 سال می تواند اقامت دائم اسپانیا دریافت کند.

از معتبرترین دانشگاه های اسپانیا می توان به پومپئو فبارا، بارسلونا، ناوارا، مادرید و والنسیا اشاره کرد. بیش از 25 دانشگاه در اسپانیا در رتبه بندی جهانی QS، جزء بهترین دانشگاه ها قرار دارند که نشان دهنده کیفیت بالای استاندارد های آموزشی در اسپانیاست.

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ دی ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۵۳:۵۲ توسط:saheleaftab موضوع: نظرات (0)