saheleaftab saheleaftab .

saheleaftab

7 مرحله اساسی برای ثبت شرکت

7 مرحله اساسی برای ثبت شرکت

ثبت شرکت یکی از اساسی ترین قدم هایی است که هر فرد می تواند در زندگی خود بردارد و شروع به فعالیتی با اهداف بزرگ تر و حرفه ای تر و دیدگاهی بسیار کلان تر بکند. آنچه که مسلم است ثبت شرکت این هم با قوانین و مقررات خاص داخل ایران نیازمند داشتن شریک تجاری ااست و شرکت بدون داشتن حداقل یک شریک و یا چند شریک با توجه به ساختار و یا قالب شرکت امکان پذیر نیست.

به صورت کلی برای ثبت شرکت نیاز است که اقداماتی انجام شود. هر چند وجود انواع مختلف شرکت و قوانین خاص ثبت هر یک از شرکت ها داشتن دانش حقوقی را لازمه ثبت شرکت می کند اما این کار امروزه با دانش و تخصص شرکت ها و موسسات حقوقی به راحتی امکان پذیر شده است.

در ادامه در هفت گام ساده و عملیاتی شرایط ثبت شرکت را با شما دنبال خواهیم کرد. به یاد داشته باشید که ثبت شرکت هر چند در این مراحل شدنی است اما بهتر است از افراد دارای شناخت حقوقی برای ثبت شرکت حتما کمک بگیرید.

هفت مرحله تا ثبت شرکت

1-    قرارداد خود را امضا کنید:  همانطور که توضیح داده شد برای ثبت شرکت لازم است که شرکا با  هم توافقنامه یا قراردادی امضا کنند. برای این کار باید همه شرکا حتما قرارداد را امضا و با مفاد آن که معمولا نوع و شرایط شراکت در آن ذکر شده است توافق کنند.

2-    تکمیل مدارک شرکت: مدارک شرکت مانند اساسنامه، شرکتنامه و یا اظهارنامه و به دنبال آن تنظیم صورتجلسه مجمع عمومی موسسین، صورتجلسه هیئت مدیره اولیه و تکمیل مدارکی مانند شناسنامه و کارت ملی شرکا، مجوز احتمالی و یا وکالت نامه وکیل و غیره می باشد. برای اطلاع از مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت ابتدا قالب شرکت را انتخاب و بعدا مدارک مورد نیاز را متناسب با آن قالب شرکت آماده کنید.

3-    انتخاب نام برای شرکت: یکی از حساس ترین قسمت های ثبت شرکت است که بعدا حتی برای ثبت برند و برند سازی و یا دریافت کارت بازرگانی نیز می تواند در شهرت و اعتبار شرکت دخیل باشد. فرم تعیین نام برای شرکت به این صورت است که به شما فرصت داده می شود تا  نام را به ترتیب اولویت برای شرکت خود در نظر بگیرید و انتخاب کنید. از بین این نام ها که باید شرایط خاص داشته باشد و مطابق با قوانین تعیین نام انتخاب شده باشد، یک نام توسط اداره ثبت شرکت ها برای شما در نظر گرفته می شود. قوانین تعیین نام را می توانید با مراجعه به سایت ویونا و قسمت قوانین مطالعه فرمایید.

4-    امضا و تایید اوراق شرکت: اساسنامه، شرکتنامه و اظهار نامه و همچنین صورتجلسات هیئت مدیره و صورتجلسه مجمع عمومی موسسین باید حتما به امضا همه شرکا رسیده باشد. این امضا با نام تایید اوراق مشخص می شود و با امضا این اوراق شرکت وارد روال قانونی برای ارائه تقاضا برای ثبت شرکت می شود.

5-    تنظیم تقاضا برای ثبت شرکت و تشکیل پرونده: در این مرحله باید شرکا یک درخواست برای ثبت شرکت آماده کنند و به همراه سایر مدارک برای تشکیل پرونده در اداره ثبت شرکت ها ارسال کنند. در واقع مدارک به همراه تقاضا باید تکمیل شوند و هیچ نقصی در آنها نباشد تا پرونده ثبت شرکت تشکیل شود.

6-    کارشناسی ثبت شرکت: بعد از تکمیل پرونده، کارشناسان خبره اداره ثبت شرکت ها اقدام به کارشناسی و اظهار نظر در خصوص درخواست برای ثبت شرکت خواهند کرد. در صورت وجود نقص پرونده رد می شود و موضوع نقص به متقاضیان توضیح داده می شود. در صورت تایید باید هزینه ها را برای ثبت شرکت و آگهی شدن موضوع ثبت پرداخت کنید.

7-    ثبت شرکت، انتشار آگهی و تحویل اسناد ثبت شرکت: در مرحله هفتم بعد از تکمیل پرونده و پرداخت هزینه ها، موضوع ثبت شرکت در روزنامه کثیر الانتشار و روزنامه رسمی باید آگهی شود و نهایتا مدارک شرکت  مانند تقاضانامه، اساسنامه، شرکتنامه و صورتجلسات به متقاضیان تحویل داده می شود و شرکت ثبت می شود.

همانطور که توضیح داده شد این هفت قدم برای ثبت شرکت الزامی است و این مراحل اساسی ثبت شرکت است . پیشنهاد می شود برای ثبت شرکت حتما از یک مشاور و یا موسسه حقوقی معتبر مانند هلدینگ ویونا مشاوره دریافت کنید.




 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۴ دی ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۱۹:۵۷ توسط:saheleaftab موضوع: نظرات (0)