saheleaftab saheleaftab .

saheleaftab

قوانین حمایتی از ثبت علامت تجاری

قوانین حمایتی از ثبت علامت تجاری

ثبت برند یا همان علایم تجاری بسیار مهم میباشد, چرا که با این عمل امکان سوء استفاده از برند شما از بین میرود از این رو اهمیت ثبت برند بسیار مهم است و لازم است قانون گذار قوانین حمایتی خاصی برای این منظور وضع نماید.

قانون حمایت ناشی از تقاضای ثبت علامت تجاری :

بر اساس قانون ثبت اختراعات ، طرح های صنعتی و علائم تجاری مصوب سال ۱۳۸۶ در بند د ماده ی چهل ، آمده است به محض ارائه ی اظهارنامه ی ثبت برند به اداره ی مالکیت صنعتی ، می توان از یک علامت تجاری حمایت نموده و این حمایت تا ده سال معتبر خواهد بود .

به موجب ماده ی ۱۸۲ قانون ثبت اختراعات ، طرح های صنعتی و علائم تجاری ، در صورت استفاده ی غیرمجاز سایرین از علامت تجاری بر روی محصولات خود ، صاحب علامت تجاری اجازه ی طرح هرگونه شکایت در راستای تامین خسارات وارده از جعل کنندگان علامت تجاری خود را خواهد داشت و با توجه به برخورداری از حقوق ناشی از ثبت علامت تجاری حق استفاده انحصاری از علامت تجاری مذکور تنها در اختیار مالک آن برند است .

طبق قانون حقوق مادی یک برند متعلق است به ثبت کننده آن بدان معنی که صاحب ثبت کننده ی برند اجازه ی استفاده ی انحصاری از آن را داشته و بر اساس ماده ی ۱۴۱ آیین نامه ی اجرایی قانون ثبت اختراعات ، طرح های صنعتی و علائم تجاری ، صاحب علامت میتواند حق استفاده از برند خود را به غیر واگذار نماید.

طبق قانون تجارت جمهوری اسلامی ایران، قوانین حمایتی از ثبت برند شامل حقوق معنوی آن نیز می شود. این حقوق در محدودیت زمان و مکان قرار ندارد و به موجب آن ؛ حق استفاده ی صاحب علامت تجاری محدود به زمان خاص و مکان خاصی نیست به عبارت دیگر مالکیت علامت ثبت شده در حال حاضر و آینده یکی خواهد بود و صاحب علامت در همه ی نقاط جهان صاحب علامت تجاری خود خواهد بود و مالکیت وی محدود به مکان خاصی نخواهد بود.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۰۹:۱۴ توسط:saheleaftab موضوع: نظرات (0)