saheleaftab saheleaftab .

saheleaftab

طرح اقامت دائم و شهروندی پرتغال

طرح اقامت دائم و شهروندی پرتغال

مطابق با قوانینی که از سال 2013 در پرتغال تصویب شده و هر ساله تا به امروز تمدید و بهبود یافته و برای سال 2021 نیز در نظر گرفته شده است تمامی افراد علاقمند به اقامت در پرتغال خواه ساکن اتحادیه اروپا باشند و خواه ساکن دیگر کشورها می توانند برای اقامت در پرتغال با استفاده از روش های در نظر گرفته شده در قوانین این کشور اقدام کنند. این شامل اقامت موقت، اقامت دائم و حتی تبدیل این اقامت ها به شهروندی پرتغال می شود.

پرتغال کشوری دوست داشتنی در جنوب غربی اروپا است که به دلیل داشتن شرایط اقتصادی و ویژه و رفاه اجتماعی بالا شناخته شده است. طرح های در دست اقدام به کشور نشان می دهد که هدف گذاری های کشور پرتغال توسعه ای را مطالبه می کند که این کشور را تبدیل به یکی از برترین کشورهای جهان از نظر اقتصادیف گردشگری، اجتماعی و غیره خواهد کرد.

علاقمندان به اقامت در پرتغال می توانند با استفاده از روش هایی ماند اقامت تحصیلی در پرتغال، کار یا راه اندازی کسب و کار فردی، ثبت شرکت در پرتغال، خرید ملک و غیره مشمول اقامت در پرتغال شوند. هر چند اقامت دائم پرتغال برای افراد ساکن اتحادیه اروپا بسیار ساده تر است اما افراد غیر اتحادیه اروپایی نیز می توانند با اقامت در پرتغال و تمدید این اقامت تا 5 سال به هر روش مشمول دریافت اقامت دائم پرتغال شوند.

برای دریافت اقامت دائم پرتغال الزاما باید فرد در پرتغال ساکن شده باشد و بیش از نیمی از سال را در این کشور مانده باشد. لازمه دریافت اقامت دائم در پرتغال اثبات این موضوع است که فرد اقامت خود را به صورت کاملا قانونی و از روش های درست به دست آورده است. همچنین لازم است راهی برای کسب درآمد در پرتتغال داشته باشد تا هزینه های خود و خانواده اش را به راحتی تامین کند.

از دیگر شرط های اقامت دائم در پرتغال به غیر از داشتن تمکن مالی، داشتن محلی برای زندگی، دریافت بیمه سلامت، ثبت نام در بیمه تامین اجتماعی، نداشتن سو پیشینه کیفری، داشتن کد مالیاتی و ارائه اظهارنامه مالیاتی سال قبل و نهایتا زندگی و کار در پرتغال در سال های قبل می باشد. افرادی که به هر دلیل بیش از 3 ماه از پرتغال خارج شده باشند باید دلیل قانع کننده ای داشته باشند تا مشکلی برای اقامت دائم پرتغال آنها پیش نیاید. لازم به ذکر است در حدود 100 تا 200 یورو هزینه دریافت اقامت دائم پرتغال تخمین زده می شود.

نکته جالب برای اقامت در پرتغال این است که همه افرادی که از روش های قانونی اقامت پرتغال را به دست آورده باشند می توانند بعد از 5 سال اقامت دائم پرداخت را درخواست کنند. این روش ها معمولا از راه اقامت تحصیلی در پرتغال، اقامت کاری در پرتغال، اقامت از طریق سرمایه گذاری در پرتغال، اقامت از طریق ثبت شرکت در پرتغال و غیره به راحتی به دست می آیند.

همچنین پس از شش سال اقامت در پرتغال افراد می توانند برای دریافت شهروندی پرتغال نیز درخواست بدهند که این یعنی امکان دریافت پاسپورت معتبر پرتغال و سفر بدون محدودیت به بسیاری از کشورهای جهان.

اقامت طلایی پرتغال از ساده ترین روش ها برای دریافت اقامت دائم در پرتغال است و شرایط ساده تری دارد. اقامت طلایی نوعی اقامت پرتغال است که مشمول افرادی می شود که اقدام به سرمایه گذاری در پرتغال مانند خرید ملک در پرتغال به میزان حداقل 350 هزار یورو بکنند. در این روش فرد به راحتی برای خود و خانواده اش می تواند اقامت دائم و سپس شهروندی پرتغال را دریافت کند.

 

 


برچسب: طرح اقامت دائم و شهروندی پرتغال،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۴۴:۲۱ توسط:saheleaftab موضوع: نظرات (0)